9 september 2010

Zoveel te doen

Het wat lomere tempo van de zomermaanden maakt dat je weer even moet wennen aan de hectiek die de overige tien maanden van het jaar zo bepalend is voor ons dagelijks bestaan. Inmiddels sluiten we weer aan in de file, ratelt de mailbox de hele dag en stapelt het werk zich in hoog tempo op. Ook privé is er weinig ruimte meer voor ontspanning en begint de agenda zich te vullen met nieuwe afspraken. Vanavond moet ik een interview uitschrijven voor mijn werk, een presentatie voorbereiden voor de startzondag van ons kerkje komend weekend, een reportage afronden voor mijn Alfa Spiderblad, een offerte van zwager Ruben vertalen naar het engels en een advertentietekst opstellen voor mijn eigen autodealertje. Dat lukt natuurlijk nooit. Ik heb het nog niet eens over het verder herinrichten van ons huis, het eindelijk eens poetsen van de auto´s en het op Marktplaats zetten van het een en ander aan huisraad waar we nu wel van af willen. In dat laatste is Mirjam overigens veel handiger dan ik.
Tegelijk is ook het nieuws- en actualiteitenseizoen op de beeldbuis weer in alle hevigheid begonnen. Nieuwe formats, nieuwe omroepen, nieuwe gezichten. PowNed Nieuws, Nieuwsuur, Uitgesproken en natuurlijk P&W en DWDD. Zou ik eigenlijk allemaal moeten volgen, want nieuws is een deel van mijn werk. Maar een avond is ook niet oneindig. Zoveel te doen, en dan moet ik ook nog eens wat jatten van een Italiaan. Een mens heeft tegenwoordig eigenlijk altijd haast, dat kan niet gezond zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten