16 september 2010

Scheiden

Sinds tweeëneenhalf jaar, vanaf de verhuizing naar ons nieuwe kantoorpand, zit ik tegenover Dennis. Ik doe de pers, hij doet de politiek. Zijn werkterreinen zijn de wandelgangen van de Tweede Kamer en de bar van perscentrum Nieuwspoort. Dennis is public affairs adviseur.
Ik mag hem graag. Buiten werktijd verschillen onze werelden nogal: hij leeft met zijn Daniëlle in de wereld van de betere restaurants en tropische vakantieverblijven. Ik leef in de wereld van poepluiers en Landal vakantieparken. Maar we begrijpen elkaar en delen onze passie voor de sportieve automobiel. Dennis met zijn klassieke Porsche 911, ik met mijn Alfa Spider 916. We klagen elk over de noodzaak van regelmatig garagebezoek, maar bezwijken toch voor de mooie lijnen van auto´s die niet alleen maar praktisch zijn. In de weekends hebben we meerdere autobeurzen samen bezocht. En ook op andere momenten snappen we elkaar. Een korte blik van verstandhouding is genoeg als er een goedgelukte vrouwelijke collega langsloopt richting koffieautomaat. Helaas zijn er op onze verdieping niet zo veel vrouwelijke collega´s die het waard zijn om te bekijken in een spijkerbroek (altijd een belangrijk criterium). Twee maar, wat mij betreft.
Dennis en ik zijn de druktemakers van de etage. Op onze laptops spelen filmpjes van YouTube, televisieprogramma´s, radiouitzendingen, kamerdebatten. Dat hoort bij ons vak, maar we staan daardoor bekend als lawaaischoppers. Prima.
Maar nu gaan Dennis en ik scheiden. Nog enkele weken samen op een tijdelijke locatie elders in het kantoor en dan worden we uit elkaar gehaald. Ik krijg mijn nieuwe werkplek binnen de gefuseerde afdeling Communicatie van onze nieuwe organisatie, Dennis blijft bij Beleid, een etage lager. Niet onlogisch, maar wel jammer.
Deze week begint fase 1 van onze scheiding. Alle zaken die we mee willen nemen zijn gestickerd, tot en met de prullemand. We verlaten onze mooie plek aan het raam, met zicht op de wereld om ons heen en kruipen even dieper het kantoor in. In de toekomst ga ik af en toe wel flexwerken, aan het bureau tegenover mijn gewaardeerde collega. Bijpraten over auto´s. Met een beetje mazzel komt er dan ook nog een goedgelukte spijkerbroek langs.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten