10 januari 2011

Flinterdun

Het nieuwe jaar begint met wisselende emoties. Een lid van onze kerk, die op de tweede dag van het nieuwe jaar iedereen na de ochtenddienst nog het beste wenst, wordt diezelfde middag tijdens het hardlopen getroffen door een hartstilstand en overlijdt drie dagen later. 55 jaar, altijd gezond levend en energiek. Afgelopen jaar nog een koninklijke onderscheiding gekregen voor zijn jarenlange inzet als pleegouder. Moeilijk te bevatten en natuurlijk brengt het gevoelens boven over mijn veel te jong overleden broertje. Wij hebben in ieder geval nog afscheid van Jort kunnen nemen, dat was de familie van Theo niet gegund. De grens tussen leven en dood is soms flinterdun.

Hoe contrasterend ook, blijer word ik later in de eerste januariweek van de bezorging van mijn MacBookje. Levertijd volgens de website zo'n twee weken, maar het ding is er al binnen twee dagen. Mooi speeltje, ik verheug me er op hier de komende jaren leuke dingen mee te gaan maken. Precies op de dag dat hij binnenkomt opent Apple de deuren van haar virtuele appstore ook voor laptop- en desktopgebruikers; dus gooi je nu met hetzelfde gemak programmaatjes naar binnen als op de iPod, iPhone en iPad. Een paar euro voor een tekstverwerkingsprogramma, helemaal niks voor een spelletje of een wat simpeler applicatie. Dit wordt de komende jaren de norm in software downloaden. Binnen een dag had de fruitfabrikant uit Cupertino al meer dan een miljoen downloads. Ook van mij. Nu nog een pakket Office software erop (of gewoon de eigen iWorks variant van Apple), een stevige sleeve ter bescherming en ik kan voluit met mijn eigen Macje.


                                

Geen opmerkingen:

Een reactie posten