13 september 2011

Man in black

Mijn getailleerde zwarte Italiaanse shirt is eigenlijk iets te krap om het middel. Begin dit jaar gekocht in Rome, toen mijn voornemen om een paar kilo af te vallen nog vers was. Ik ben sindsdien anderhalve kilo aangekomen. Mijn lichte embonpoint is niet meer zo licht als voorheen. Maar het is het enige zwarte shirt dat ik heb en vandaag kleed ik me in het zwart. Jij ziet er strak uit, hoor ik bij binnenkomst op kantoor. Ik ben in de rouw, antwoord ik. Vandaag zou Jort 46 jaar oud geworden zijn. Gisteravond heb ik met zijn vrouw en mijn ouders zijn verjaardag herdacht boven een etentje in zijn geliefde eetcafé in Loosdrecht. Mijn ouders zijn brozer geworden dit afgelopen jaar. De glans is uit hun ogen verdwenen. Allemaal verwerken we ons verdriet op onze eigen manier. Ik slaap slechter dan voorheen, een uur of vijf hooguit. 's Avonds als de kinderen op bed liggen ontbreekt me vaak de energie om meer te ondernemen dan wat afleiding zoeken voor de televisie.
Vandaag was een drukke werkdag. Vergaderingen, persbericht, diverse projecten tegelijk. Volop afleiding. Maar in stilte heb ik de hele dag om mijn jarige broertje gehuild.

1 opmerking:

  1. Prachtig, puur en persoonlijk. Laat mij niet onberoerd . Inspireert ook om je kwetsbaarder op te durven stellen. Heel mooi eerbetoon aan je broer maar ook aan familie...

    BeantwoordenVerwijderen