23 december 2010

Christmas

Vandaag was mijn laatste werkdag van het jaar. Morgen is het kantoor dicht, net als op Oudejaarsdag; beetje compensatie voor het in het weekend vallen van alle feestdagen tijdens het Holiday Season van dit jaar. Holiday Season, zo moet je dat tegenwoordig noemen in de VS, want je mocht eens een bepaalde religie voor het hoofd stoten als je het over Christmas hebt. Kerst gaat anno nu over kerstbomen, overvloedig boodschappen doen bij de Appie en de dikke broer van Sinterklaas met een arreslee met rendieren.
Op tv werd vorig weekend zomaar Jezus Christ Superstar uitgezonden, want Kerst, dat was toch iets met Jezus? Ik ben niet erg van het houtje, maar zelfs ik weet dat die film toch echt rond Pasen op tv zou moeten komen. Maar ach, weet zo'n tv-baas veel.

Ik ben blij dat dit jaar er bijna opzit. Ik ben toe aan een verse start, want al had 2010 ook een aantal lichtpunten, toch blijft het onder aan de streep gewoon een rotjaar. Als je al in het voorjaar moet horen dat je je broertje gaat verliezen, staat de rest van het jaar toch vooral in het teken van dat naderende verdriet. Ik wil graag aan 2011 beginnen; ongetwijfeld nog met een hol gevoel en boosheid over het verlies van Jort, maar hopelijk ook met nieuwe energie. Eerst maar eens een weekje lekker uitslapen en samen met de kids genieten van de nog altijd rijkelijk aanwezige sneeuw. Zorgen dat Merle niet overal blijft snoepen van dat witte goedje. Dat levert een dag later niet zo'n gezellige luier op...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten