5 oktober 2010

Slurp

De verbouwing zit er vrijwel helemaal op, op een plankje en een schroefje na. Hoog tijd om de nieuwe keuken samen met vrienden in te wijden. Zaterdag hebben we dat gedaan, met een mooie biefstuk, pasta en roze Prosecco. Geen beter gezelschap dan Evert en Marinka, twee gezellige, positieve en ondernemende mensen met wie je over alles kunt praten en die graag genieten van een goed maal en een mooi glas.

Alleen op zo'n avond gaat een fles wijn bij ons in één keer leeg, want door de week moet ik de honneurs waarnemen; Mirjam's alcoholconsumptie beperkt zich tot dat soort gelegenheden. Zelf houd ik van een glas wijn bij het eten en soms worden dat er ook wel twee. Erg gezond volgens mij en daarbij heb ik succesvol wijnboer Ilja Gort aan mijn kant. Hij heeft een conflict over de La Tulipe-wijnen die hij via de Albert Heijn verkoopt. Niet over de inhoud, maar over het etiket op de achterzijde. Want hoeveel is gezond en wat is te veel? Ilja heeft humor, zo blijkt uit het compromis dat hij via YouTube presenteert. Mooi om negatieve aandacht op zo'n manier weer om te keren in positieve pr. Deze week is zijn rode Tulipe in de aanbieding bij Appie, ik ga maar weer eens een flesje extra halen. Die paar euro extra omzet gun ik Ilja van harte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten